2016. november 15., kedd

Vilagjaro konyvmolyok

Manapsag nagyon sok kihivassal talalkozik az ember a kozossegi mediaban. En egesz idaig elkerultem ezeket, de nehany honapja egeszen izgatott lettem, mikor meglattam a Nok kulfoldon elnevezesu blog szerkesztojenek felhivasat, melynek lenyege, hogy egy ev alatt o es a kore tomorult emberek "vegigolvassak a vilagot" es az olvasottakrol mindenki megirja a kis beszamolojat. A dolog szeptemberben indult es az otletet az adta, hogy Ann Morgan iro, szerkeszto par evvel ezelott eldontotte, hogy elolvas egy-egy konyvet a vilag mind a 196 orszagabol egy ev alatt.

En egy angol konyvet valasztottam, melynek cime Long Way Down (magyar cime: Hosszu ut lefele. Egyik kedvenc kortars irom, Nick Hornby konyve ez, melyet egyszer mar olvastam, ugy 7-8 evvel ezelott es emlekszem, nagyon megfogott a konyv hangulata es maga a tortenet. A konybol film is keszult, amihez meg nem volt szerencsem, de majd talan odaig is eljutok egyszer, hogy megnezzem.

Regen nagyon sokat bujtam a konyveket: 14-15 eves korom korul a varos szelere, Rakosborzasztora koltoztunk (budapesti olvasoim tudjak, hogy az Isten hata mogotti helyrol van szo, de  meg onnan is kell gyalogolni par kilometert), de en tovabbra is Ujpestre jartam iskolaba, aztan meg jott a foiskola, amikor en meg mindig otthon laktam, ugyhogy az eletembol ugy 8968 orat tolthettem a buszon zotykolodve es metron ucsorogve. Az egyetlen jo dolog ezekben az utazasokban az volt, hogy folyton olvastam. Na jo, nem volt mindig elvezetes, mert a foiskolan magyar-angol szakra jartam, igy volt par kotelezo formedveny, amit mindenkeppen el kellett olvasnom, ha at akartam menni egy-egy vizsgan, de azert csudajo olvasmanyokhoz is volt szerencsem.

Amiota gyerekeim vannak, leginkabb csak kajarecepteket, gyogyszerleirasokat olvasok, meg cikkeket arrol, hogy ne trappoljunk bele a gyerek lelki vilagaba es hogyan legyunk jo szulok, Bevallom oszinten, hianyzik az igazi olvasas, azaz hogy elvesszek egy jo regeny lapjai kozott, ugyhogy ez a kihivas jo alkalom lesz arra, hogy ravegyem magam, hogy minden nap olvassak par oldalt estenkent, meg akkor is, ha hulla faradt vagyok. 

Ha esetleg valaki szeretne csatlakozni a kihivashoz, akkor itt megteheti:

Hajra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése